מה ההבדל בין לוגו של עורך דין ללוגו של מעצב פנים?

לוֹגוֹ (בעברית: סַמְלִיל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט, שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל, ארגון או מוצר) ולהיות מזוהה עמו בתודעת הציבור.
(מתוך: ויקיפדיה).

במסגרת עבודתי כממתגת, בתוך השפה העיצובית שאני יוצרת ללקוחות שלי, נכלל כמובן גם ה"לוגו" שאני מעצבת להם.

לוגו הוא הבסיס שמרכז את עיקר הערכים וה״אמירות״ של המותג וממנו מתפתחת שפה עיצובית שלמה, ולמרות זאת, לוגו אינו "חתונה קתולית”. תמיד אפשר לשנות / לשדרג / לחדש ואפילו ממש להחליף אותו – אך ראוי שמלכתחילה עוד לפני תחילת העיצוב, נתייחס למי ועבור מה הוא מיועד.
התייחסות זאת תאפשר אורך חיים ארוך של המיתוג והלוגו, גם כשהעסק יתפתח ויגדל עם השנים, וזה גם יחסוך בעתיד עלויות הפקת מיתוג חדשות (בייחוד כשמדובר בשינוי מיתוג המופיע על אריזות מוצרים / שילוט / רכבים ועוד).

 

נכון שלוגו צריך להיות ייחודי, זכיר, שייחרט בזיכרונו של הלקוח כסימן ההיכר המובהק של החברה או המוצר, אולם הפעם ברצוני להתמקד באיזה סגנון צריך לעצב את הלוגו.
על מה חשוב לתת את הדעת כשמעצבים לוגו – בהתייחס לבעל המקצוע שאליו הוא שייך. כי כמו שיש מנעד רחב של משלחי יד, קיימים גם סגנונות שונים של עיצוב לוגו, שניזונים:

  • מהמאפיינים הבולטים של התחום אליו הלוגו שייך.
  • מהמסרים השיווקיים שאותם בעל עסק רוצה להעביר.
  • משפת העיצוב, שתדבר לקהל לקוחותיו הפוטנציאלי.

הלוגו אמור לשדר ערכים מסוימים, שיובנו בבהירות וכהלכה בקרב הלקוחות של התחום ובעל המקצוע שאותו הוא מייצג.

כל בר דעת, בוודאי יסכים איתי, שלוגו של משרד עו"ד יהיה שונה בסגנון עיצובו ובמסר שהוא אמור להעביר לעומת לוגו של מעצב פנים למשל.
הנה, נבין בדיוק למה אני מתכוונת אחרי שנתבונן בתמונה הבאה:

אני מניחה, שגם אילולא היה מופיע תיאור טקסטואלי של הגדרת המקצוע כחלק מובנה מהלוגו, רובכם הייתם מנחשים איזה לוגו שייך למי. וזאת למה?!

כי קיימים מאפיינים, מסרים ויזואלים ופסיכולוגיים מאד ברורים ששייכים לכל אחד משניהם שכולנו מכירים.
לוגו של עו"ד אמור לשדר: יציבות, אמינות, איפוק, סולידיות, רצינות, דיוק.
ולעומתו, לוגו של מעצבת פנים אמור לשדר: יצירתיות, טאץ' אישי, חדשנות, מעוף מחשבתי, פריצת מסגרות.

לכן לוגו עורך הדין מעוצב בקווים ישרים, גופנים סולידיים וגם צבעו יחסית שקט ועביר תחושת ביטחון.

ולעומתו לוגו מעצבת הפנים מעוצב ב"יד חופשית", יצירתית, הוא אינו תחום במסגרת (דמיונית) וסגנון הגופן שלו מסולסל.

ואם נחזור לזנ"ב (זהות, נוכחות, בידול), שאני תמיד מדברת עליו,
כשלקוח מגיע אליי ומבקש לוגו, אני מתבוננת, מקשיבה, חוקרת ותוהה מה אמור לאפיין אותו, את קהל לקוחותיו ומהן מידותיו. ורק אז אני מעצבת לו לוגו שמתאים לזנ"ב שנכון עבורו.

אם גם אתם בשלב של בחירת לוגו או עדכון לוגו לעסק שלכם, אני כאן בשבילכם.