"סוף מעשה במחשבה תחילה" או סוף מיתוג באסטרטגיה תחילה. ייעוץ אסטרטגי למיתוג מבוסס על מחקר עמוק של המותג, קהל לקוחותיו והמותגים האחרים באותה קטגוריה.

מיתוג נכון פונה אל הרגש ואל תת המודע של הלקוח הפוטנציאלי, ולכן התוצרים של המיתוג מבוססים על:

צליל – דרך "שִׁיוּם" (Naming) וסיסמה (Slogen);

צורה – מבנה הלוגו והאלמנטים הגרפים התומכים בו;

צבע – צבעי המותג המובילים (לרוב אחד או שניים)

שילוב בין צליל, צורה וצבע יוצר את הנראות הגרפית הכוללת של העסק ומכאן את שפת המותג. אסטרטגיה למיתוג קריטית לחיבור בין ערכי המותג והמסרים שלו לבין קהל היעד של המותג. הדרך היחידה למתג עסק, מוצר או שירות היא לתת תרגום גרפי ויזואלי ומילולי לאסטרטגיה שנבנתה למותג לאחר מחקר המבוסס על שלושה פרמטרים עיקריים:

1. המותג עצמו 

המותג יכול להיות חברה (עסק), מוצר (או סדרת מוצרים), שירות או דמות. כשחוקרים את המרכיבים לבניית האסטרטגיה למיתוג בודקים מה המיוחד במותג, מה החזון של בעל המותג, מה הם הערכים המובילים את התנהלות המותג, אילו רגשות מעורר המותג אצל קהל הצרכנים ומה דרכי פעולתו של המותג או בעלי המותג.

2. קהל היעד

מי הם האנשים שצורכים היום את המותג או מותגים מקבילים שלו בשוק, ומנגד, מי קהל הלקוחות שהינו רוצים שיצרכו את המותג. לא תמיד קהל הלקוחות הקיים הוא גם קהל הלקוחות הרצוי. מחקר מבוסס ייעוץ אסטרטגי למיתוג נכון, ידע לזהות את קהל הלקוחות האידאלי למותג וגם לאפיין אותו בכל תחומי החיים: מגדר, גיל, יכולת השתכרות, איזורי מחייה, העדפות פנאי ועוד.

3. מותגים אחרים בקטגוריה

ברוב המקרים יש מספר "שחקנים" בקטגוריה והמותג אינו היחיד. לעיתים יש מיעוט שחקנים ולעיתים אין סוף. לכן ייעוץ לאסטרטגיה למיתוג שם דגש רב על מציאת הבידול, השוני והיתרון היחסי של המותג אל מול הקולגות ושאר השחקנים בשוק הרלוונטי לתחום.

סיכום התובנות והמסקנות מהמחקר ישפיעו באופן ישיר על המיתוג וישמשו את הלקוח או יועצים נוספים מצידו להמשך עבודה של בניית תוכנית שיווקית, כדי להשיג את היעדים העסקיים של בעל המותג.

שירותינו כוללים תהליכי מחקר, ייעוץ אסטרטגי למיתוג ואת תהליך המיתוג עצמו, ובהמשך – ליווי שוטף למרחקים ארוכים. אנו עושים זאת בשילוב מלא עם הלקוח ומשלבים אנשי שיווק ואסטרטגיה נוספים בהתאם לצורך. מעניין אותך לקבל מידע נוסף? אני מזמינה אותך ליצור קשר.