כמי שעוסקת שנים רבות בתחום המיתוג, אני תמיד מסבירה ללקוחותיי, שעיקרון העקביות וההמשכיות של שפת המותג, צריכים לבוא לידי ביטוי גם כשמדובר בעיצוב סביבה עסקית "זרה" בה הוא מוצג. ולמה אני מתכוונת?

יצירת תדמית נכונה של מוצר אינה קשורה רק לעיצוב לוגו, ברושורים, תווית למוצר, חנות או מדף תצוגה בחנות או במעמד תצוגה ברשת קמעונאית. לכל אלה ברור ואך טבעי עבורכם, וכמעט מובן מאליו, שיש קשר ישיר למותג שלכם ולנראותו – הם שייכים כביכול לסביבתו ה"טבעית".
אך מה קורה שכשאתם מחליטים להציג את המוצר שלכם ולחשוף אותו לקהל ממוקד בסביבה עסקית "זרה", כמו בתערוכה בחו"ל למשל?
איך גורמים לו גם שם לבלוט מעל לכל יתר המותגים שמוצגים במתחם וכל זה במסגרת זמן מאד מוגבל?

מאחר וכיום השתתפות בתערוכות הינה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה שיווקית של חברות רבות, כשמחליטים להשתתף בתערוכה, בין אם מדובר בתערוכה מקומית או בין אם מדובר בתערוכה בינלאומית, חשוב לי כממתגת שחברות יבינו, שביתן התצוגה שהם שוכרים, משמש ככלי מכירה בלתי אמצעי וייחודי, שאמור להעביר את המסרים השיווקיים והתדמיתיים שלה. חשוב ביותר להשקיע בעיצובו של הדוכן, ולא להסתפק בקירות ובדלפקים "ערומים", שהמארגנים מספקים לכם או בעיצוב ״חינמי״ במסגרת חבילת שכירת הדוכן.
יש לתכנן בקפידה כיצד יעוצב וייראה החלל הממותג, וכאן בדיוק אני נכנסת לתמונה.

כממתגת, אני אדאג שעיצוב הביתן או ביתני החברה בתערוכה יתכתבו עם האסטרטגיה והשפה המיתוגית הקיימת של הארגון, ששכר את שירותיי, וישתלבו עם התדמית והמסרים הנקודתיים שהוא רוצה לשדר. המטרה העליונה היא לעצור את המתהלך בתערוכה דוקא בדוכן שלנו ולייצר עניין אצל קהל הלקוחות או השותפים העסקיים הרלוונטים שהגדרנו מראש, כדי שייווצרו בין הצדדים קשרים להמשך שיתופי פעולה עסקיים.

 

עיצוב דוכן במראה של בית מרקחת למוצרי קנאביס רפואי עבור קבוצת בזלת בתערוכה Can10 (יוני 2017)

 

אפקט הזכירות
כל ייעוץ אסטרטגי, שאני נותנת מתמקד בשלושה אלמנטים: צליל, צורה וצבע.
האלמנטים האלה חשובים מאד גם כשמדובר בעיצוב ביתן בתערוכה מסחרית.

עיצוב ביתן בתערוכה אמור לפעול באופן ממוקד על כל החושים להעצמת חווית המבקרים בה –
זאת כדי לייצר אפקט זכירות של החברה המציגה.
מאחר והפוטנציאל העסקי בתערוכה הוא ענק אך גם מוגבל בזמן, זכרו שכמציגים אין לכם הזדמנות שנייה למקצה שיפורים.
זו הסיבה שבעת בחירת בעל מקצוע מתחום עיצוב התערוכות, מומלץ ביותר לשכור שירותים מאנשי מקצוע עם ניסיון, שמבינים מיתוגית בסביבה מסחרית "זרה", ולא רק בסביבתו ה"טבעית" של המוצר.
אני והאנשים שלצדי, יודעים ליצור שפה מיתוגית לחברות גם בעיצוב תערוכות מסחריות בארץ ובעולם. יש לנו ניסיון רב עם מגוון ארגונים וממגזרים באירועי השקה ובחשיפת מוצרים ושירותים בתערוכות.

 

עיצוב דוכן עבור נמל מספנות ישראל בתערוכת 2016 Port2Port ‏ לייצירת קשרים עסקיים חדשים וחיזוק קשרים קיימים

 

לאחר ביצוע תחקיר ובדיקה של הצרכים והמסרים השיווקיים שאתם מתכננים להעביר, אנו נבנה לכם קונספט ואסטרטגיה חזותית, שתכלול התאמת עיצוב וגרפיקה, הפקת תכנים ואביזרים שיווקיים כמו: קירות הביתן, קאפות, רול-אפים, ברושורים, סרטוני תדמית ומוצר, מארזי דוגמיות של מוצרים שמיועדים לחלוקה כקידום מכירות ועוד.
כל זה ייעשה ע"פ העקרונות המובילים: עקביות, המשכיות של שפת המותג, בולטות ויצירת אפקט הזכירות לקהל היעד הרלוונטי לכם.

 

כפי שציינתי קודם, לאופן תכנון ועיצוב הביתן קיימת השפעה עצומה על יצירת הפגנת נוכחות בולטת בתערוכה, אולם חשוב גם לזכור, שהביתן שלכם משמש גם לאירוח של המשתתפים והמבקרים, והוא המקום בו יתקיימו שיחות היכרות ויצירת שיתופי פעולה עסקיים.
לכן חשוב גם שהאווירה בביתן תהיה נוחה ונעימה.

ממתג ומעצב תערוכות מנוסה, יידע גם לנצל את השטח, ששכרה החברה בתערוכה בצורה אופטימלית כמו גם ליצור הופעה מרשימה.

אנחנו, ב"תמר שפי", גם יודעים ליצור בולטות סביבתית בעיצוב הדוכן, וגם יודעים לייצר אווירה נוחה ונעימה ליצירת קשרים עסקיים חדשים.

 

אם האסטרטגיה השיווקית שלכם כוללת השתתפות בתערוכות מסחריות,
ועיקרון הבולטות תוך כדי התכתבות עם השפה המיתוגית של חברתכם חשובים לכם,
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר