אולי יפתיע אותך, אך תהליך הפקת האריזה אינו מתחיל מעיצוב האריזה (הגיוני, לא?), אלא מתחיל דווקא מהסוף – בחירת ספק הדפוס (!)

הסיבה לכך היא שספק הדפוס משפיע על מספר גורמים והחשובים שבהם:

  • אספקת פריסה (שירטוט של האריזה כשהיא שטוחה) לטובת עיצוב מדויק.
  • ההחלטה (משותפת אתך) על איזה צבעי הדפסה ישמשו את העבודה (צבע מלא – פרוצס או צבעי קטלוג – Pantone).
  • החלטה משותפת על השבחות אפשריות, כמו: לכה סלקטיבית (אפקט מבריק), פוֹייְל (הטבעת צבע מתכתי כמו זהב או כסף), שטנץ (חיתוך צורני) מיוחד ועוד.

להחלטות הללו יש השפעה ישירה על עלות ההדפסה ויש לה השלכות קריטיות על תהליך העיצוב והכנת קבצי העיצוב לדפוס.

אפשר ורצוי לעשות את התהליך הזה בליווי סטודיו העיצוב שלך, ככה לפחות אני נוהגת עם לקוחותיי – מלווה אותם בכל תהליך ההפקה ואפילו עוד קודם – בתהליך החשיבה, שהרי אנחנו אורזים מוצר, אבל מוכרים ערך.

 

אז אחרי הקדמה ארוכה אך משמעותית, מה באמת תהליך הפקת האריזה?

  1. בחינת סוג האריזה הרצוי לך תוך התייחסות לרגולציה בתחום המוצר שלך, אם קיימת (מזון, תרופות) – קרטון, פוליאתילן, פוליפרופילן, שילוב של מספר חומרים ועוד…
  2. בחירת בית דפוס שידפיס את האריזה – כדאי ליצור קשר עם מספר בתי דפוס ייעודיים על פי סוג האריזה הרצוי, ולבדוק מי מהם מציע את השירות המדויק לך.
  3. בניית פריסה של אריזת המוצר – מבוצע ע״י בית הדפוס או מי מטעמו. בית הדפוס יספק לך דגם של ההצעה שלו וקובץ בפורמט וקטורי (פורמט pdf או ai) לשימוש המעצב שיעצב עבורך את הגרפיקה על האריזה. זה השלב בו בית הדפוס נותן הצעת מחיר לעלות הדפוס בהתאם לגודל וסוג האריזה, השבחות וכמות ההדפסות.
  4. עיצוב, עיצוב, עיצוב – חזרה אל הסטודיו המעצב עם הפריסה שקיבלת מהדפוס והחלטות לגבי השבחות האריזה. עכשיו מתחיל תהליך של עיצוב מבוסס אסטרטגיית המותג והמוצר (קצת על מה יגרום ללקוח לבחור דווקא במוצר שלך – ניתן לקרוא כאן). תהליך העבודה כולל עיצוב ויזואלי של כל המידע הנחוץ – טקסטים, לוגואים, תמונות, פרטי התקשרות, ברקוד וכל מה שצריך…
  5. סגירה לדפוס – ע״י המעצב של האריזה ושליחת הקובץ לביקורת טכנית ע״י מחלקת קדם דפוס בבית הדפוס בו בחרת להדפיס (סעיף 2).
  6. אישור אייריס / דגם – לפני שמדפיסים אריזות בכמויות (עלויות גבוהות) נהוג שבית הדפוס מוציא אייריס (הוכחת צבע הכי קרובה לצבעי דפוס) והעתק שמש / הדפסה דיגיטלית של אריזה אחת כולל קיפול והדבקה לבדיקה אחרונה ולאישור סופי לפני דפוס. מומלץ מאוד שאת 2 הפריטים הללו יבדוק גם המעצב שעיצב את האריזה. למעצבים יש יכולות לראות פרטים שכנראה אין לך…
  7. הדפסה והפקה – מזל טוב, הגעת אל השלב האחרון שבו לא נותר לך לעשות כלום – רק לחכות :). בית הדפוס ידאג להדפסה, השבחות, קיפול, הדבקה ושילוח אל המחסן שלך.

 

מקווה שעזרתי לך קצת להבין את החלק של הפקת האריזה ומיקום עיצוב האריזה בסדר הכרונולוגי של התהליך… אם יש לך שאלות, או רצון לעבוד איתי, מזמינה אותך ליצור איתי קשר כאן