הזמנת ממני מיתוג, אז מי הלקוח שלי באמת?

אתחיל בספויילר קצת מתריס – זה שהזמנת ממני תהליך מיתוג ושילמת עליו במיטב כספך, לא הופך אותך ל״לקוח האמיתי״ שלי ושל תהליך המיתוג.

תהליך מיתוג כולל, בין השאר, הגשת סקיצות של תוצרי מיתוג בסיסיים (שם, סיסמה, לוגו וכו׳) למזמיני העבודה – הבעלים של העסק, מנכ״ל.ית החברה או מנהל.ת השיווק. אני נתקלת לא מעט בסיטואציה בה מזמין.ת העבודה נותן.ת משוב כדוגמת:

״זה לא מדבר אלי״
״אני לא מתחברת״
״לא אוהב״
זה לא הטעם שלי
״אני מעדיפה משהו יותר… (צבעוני, שקט, ירוק וכו׳)״

אז זהו, נכון שהמותג שלך, אבל אינך הלקוח (!).

זה נכון ששילמת על העבודה, אך אינך הלקוח.ה שלי כמבצעת את עבודת המיתוג. ואם אדייק – אינך הלקוח.ה האידאלי.ת של המותג שלך ולכן גם של עבודת המיתוג.

לפני שאני בונה מותג, אני מתחילה במחקר מעמיק. אחד הדברים המשמעותיים ביותר במחקר הוא להבין ולפצח מי קהל היעד האידאלי למותג. המשמעות היא להבין את הפרופיל של הלקוח האידאלי ברמת האדם הבודד. האם האדם הוא גבר או אישה, מה הגיל המדוייק, המצב המשפחתי, מקום מגורים, ממה מתפרנס, מה גובה ההכנסה, אילו תחביבים, פעילויות בשעות הפנאי, צורות נופש, תדמית מבוקשת, מזון מועדף, בעלות על רכב, סגנון לבוש ועוד – בהתאם לתחום פעילות המותג.

מתוך מחקר זה, אנו (מזמין המיתוג ואני) לומדים להכיר את הלקוח האידאלי לפרטי פרטים. לאחר השלמת שאר חלקי המחקר, כמו יתרונות המוצר/שירות והייחודיות שלו, מענה על צורך קיים או יצירת צורך חדש, צורת הצריכה, זמינות, רמת היוקרה ועוד – נבנית האסטרטגיה המיתוגית.

חלק חשוב באסטרטגיה הוא יצירת החיבור בין המותג ללקוח האידאלי. מתוך הבנה ואסטרטגיה זו נכנסים לבניית המותג מהבסיס: שם, שורת מיצוב ועיצוב הלוגו.

איך שופטים נכון מיתוג

כשבאים לשפוט את הסקיצות לשִׁיוּם (שם ושורת מיצוב) והסקיצות לעיצוב הלוגו, נחוץ להתבונן, לשפוט ולבחור מתוך העיניים של הלקוח האידאלי (אותו איפיינו במחקר) ולא מתוך טעם אישי של מזמין העבודה או המשלם עליה.

ככל שנצליח ״לנקות״ את הטעם האישי והסובייקטיבי שלנו – נבחר נכון יותר. אני ממליצה ללקוחות שלי להתייעץ עם מינימום אנשים מהמעגל הקרוב (אישי ועסקי), מאחר והם על פי רב אינם קהל היעד האידאלי.

במידת האפשר, אני ממליצה לבחור 3 אנשים העונים על הפרופיל של הלקוח האידאלי, ולהציג להם את הסקיצות. המטרה היא לשמוע את תגובתם האינטואיטיבית הראשונה, ממש כאילו היו נחשפים למיתוג ״בעולם האמיתי״. התגובות המיידיות, האינטואיטיביות וללא פילטרים – יכולות לתת לנו תובנות משמעותיות ולהטות את הכף לכיוון המיתוגי הנכון לקהל היעד.

כמובן שהבעלים של המותג יצטרך להרגיש נוח ונכון עם המיתוג ולאשר אותו. אך לרוב, הבעלים אינם קהל היעד האידאלי, וההתאהבות המצופה בלוגו תגיע עם התפתחות המיתוג והמותג, וחיזוק החיבור הרגשי של הבעלים עם המותג שלו.

אם גם לך יש מותג שתרצה לאפיין נכון את קהל היעד ולמתג אותו בצורה שתביא לתוצאות, מזמינה אותך ליצור איתי קשר כאן