עיצוב והקמת אתר לעסקים

למה בכלל כדאי להקים אתר אינטרנט? היום זו כבר לא שאלה!

 

ברור לכל בעל עסק קטן כגדול שהעולם נמצא גם בדיגיטל – כי אנשים אוהבים לקבל תשובות כאן, עכשיו וסביב השעון, ואם אפשר מכף היד (סלולרי), כי המידע הגדול והזמין ביותר נמצא ברשת – ובחינם, וידוע גם שכשאדם קיבל המלצה על מוצר או שירות – בסבירות גבוהה הוא יצליב מידע, או יאסוף מידע נוסף ברשת כדי לבסס את החלטתו…

אז השאלה ״האם״ – כבר לא רלוונטית. השאלות של היום הן – איזה סוג של אתר, איך להביא את הגולש מחיפוש בגוגל אל האתר שלי, אילו תכנים ומידע לספק, איך להוביל את הגולש בתוך האתר בצורה היעילה והמהירה ביותר כדי להניע אותו לפעולה (יצירת קשר, רכישה).

 

לכל עסק – יש את הצורך הספציפי שלו בבניית אתר, אך המשותף לכל העסקים הם – הלקוחות.

כמו במיתוג, גם בהקמת אתר, העסק והבעלים שלו – הם לא העניין / המרכז / הפוקוס. בשני המקרים הלקוח הוא המרכז.

כל תהליך תכנון, עיצוב ובניית האתר צריכה להתמקד בנקודת מבטו ונוחותו של הגולש באתר. אתר שיהיה מסורבל וידרוש מהגולש הקלקות רבות, הרשמה או השארת מידע פרטי כדי להגיע למידע אותו הוא מחפש – יזכה לנטישה מהירה ואובדן לקוח פוטנציאלי.

 

כדי שהאתר ישרת את העסק שלנו ויהווה מקור להבאת לקוחות חדשים (וגם לקוחות חוזרים), חשוב שהאתר יופיע בצורה אורגנית במקומות הראשונים / בדף הראשון במנוע החיפוש תחת הביטויים המסמלים את הבידול והמיקוד העסקי (בישראל – גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל). רב האנשים אינם מאמינים לפרסום ממומן בתוצאות החיפוש ולכן מדלגים על תוצאות החיפוש הראשונות המסומנות כ״מודעה״ ונכנסים לתוצאות החיפוש האורגניות הראשונות.

התחרות על המקומות הראשונים – גדולה, ולכן חשיבות גדולה לתכנון האתר על כל מרכיביו, כדי להקל על מנועי החיפוש לדרג את האתר שלנו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. אם אנחנו לא תאגיד ענק עם ״כיסים עמוקים״ ותקציב בלתי מוגבל לשיווק, לעולם לא נוכל להיות במקום הראשון בכל תחומי העיסוק שלנו ולכן, כמו במיתוג (בו לא נוכל לשגרר את כל תחומי העשייה שלנו) חשוב שנמקד את הבידול והייחוד שלנו (של המוצר או השירות) אל הלקוח האידאלי – כדי להגביר את הסיכוי של חיבור בין הלקוח למוצר / לשירות המדוייק לו (ולנו).

 

תהליך בניית אתר מתחיל בבירור השאלה המרכזית – מי הלקוח האידאלי והספציפי שאליו אנחנו רוצים להגיע ולמכור לו את המוצר / השירות המוביל של העסק (ולא, אין פחד ״לוותר״ על לקוחות שהם פחות אידאלים / מדויקים לעסק) ומכאן מתחילים בחשיבה ובמחקר האמיתי – מה הלקוח (האידאלי) היה רוצה לקבל מהאתר.

כשאנו יודעים מי הלקוח האידאלי ומה המוצר או השירות המובילים והמבודלים של העסק, ניתן לאפיין את האתר. איפיון אתר משמעו תיכנון מבנה האתר והניווט בו על כל דפיו ומרכיביו – מה יכיל דף הבית, מה יופיע סרגל התפריט הראשי ואלו דפי משנה יהיו תחת כל קטגוריה בתפריט, אילו גלריות תמונות / סרטונים יכיל האתר ואילו תכנים מילוליים ומאמרים יהיו – הכל כדי לעזור ללקוח להתמצא באתר ולמנועי החיפוש למצוא את האתר בצורה אורגנית יעילה.

 

חשוב לזכור, שעל פי רוב הלקוח הפוטנציאלי אינו יודע איזה מותג הוא רוצה לרכוש, הוא מעוניין בפתרון בעיה שיש לו, ולכן ירצה לקבל מידע על מוצר עם שימוש מסוים, למשל: תנור חימום לאמבטיה – כי עכשיו חורף וקר לו כשהוא נכנס להתקלח, מולטי ויטמין לנשים – כי היא חשה בעייפות וחולשה ואין לה אפשרות לדאוג לתזונה מתאימה ומאוזנת…

 

מה חשוב בבבנית אתר?

לצורך הגעה אורגנית ללקוח האידאלי של העסק וגם כדי לחזק את דירוג האתר במנוע החיפוש, בכל אתר כדאי לתת חשיבות ובולטות לדברים הבאים:

 

תחום מבנה האתר ותוכנו
  • תפריט ראשי ברור המאפשר ללקוח לסרוק את תחומי המידע שבאתר לצורך הגעה מהירה לתחום העניין של הלקוח
  • קטגוריות מוצרים / שירותים ברורה ובולטת בדף הבית לאיתור מהיר של מוצר/שירות ספציפי, כדי למנוע נטישה מהירה של האתר
  • ריבוי מידע – גישה בולטת ונגישה לכניסה לדף המספק מידע מורחב טרם רכישה, אחריות, שימוש, טיפול בתקלות וכמובן דרכי יצירת קשר עם בית העסק
  • מאמרים מעולם התוכן המורחב של פתרונות לבעיות וכאבים של לקוחות אידאלים בתחום פעילות האתר כדי לחזק את העסק / בעל האתר כמומחה מוביל בתחום פעילותו
  • הנעה לפעולה. בכל מאמר או דף מידע מומלץ להוסיף הנעה לפעולה כמו יצירת קשר, רכישה, רישום לדיוור, הרשמה לקהילה וכו׳
  • המלצות של לקוחות על המוצר / שירות, כדי להגביר את ביטחון ללקוח הפוטנציאלי שהוא בוחר נכון
  • רשימת לקוחות (מרשימים ומוכרים עד כמה שניתן), שיספקו הוכחה למקצועיות של בית העסק
תחום עיצוב האתר
  • יצירתיות בנראות האתר. חשוב להראות ״אחרת״ ושונים מהמתחים, אך בו זמנית לקפיד שאלה לא יהיו על חשבון נוחות ומהירות הגלישה ובהירות המידע לגולש
  • רספונסיביות – התאמה לסלולר. כמות הגולשים ממכשירים סלולריים על חשבון מחשבים נייחים בעליה מתמדת. יש לטפח את הנוחות והנראות של הגלישה מהסלולר
  • עיצוב אחיד באתר. שימוש בצבעי המותג ויצירת שפה ויזואלית אחידה לאורך כל דפי האתר – לטובת חיזוק המותג וזכירותו
  • תמונות אוירה מקוריות. רצוי לצלם עם צלם מקצועי ״בנק תמונות״ אוירה שיצולמו בבית העסק או אצל לקוחות העסק כדי לחזק את ייחודיותו של המותג / העסק. במידה ולא ניתן – מומלץ לרכוש תמונות ייחודיות מבנק תמונות שלהן יהי מכנה משותף רעיוני וויזואלי (או לייצר את המכנה המשותף באמצעות תוכנות לעיבוד תמונה) כדי לחזק את השיוך למותג ולבדל אותו
  • תמונות מוצר. לאתר המוכר מוצרים, במידת האפשר, מומלץ להשתמש בהדמיות ממוחשבות של המוצר מכמה זוויות מבט או בצילומי מוצר ע״י צלם מומחה לתחום, שיכין את התמונות בצורה מיטבית להעלאה לאתר

 

יש לך עסק בשלבי צמיחה ואין לך אתר מתאים ועדכני שיתמוך בצמיחה הזו? כל יום שהאתר מוזנח זה יום שאתה מאבד לקוחות פוטנציאלים ופוגע בצמיחה העסקית. פנה אלי עוד היום לבדיקת התאמת העסק שלך לתהליך עדכון המיתוג ואתר האינטרנט.