3 מילים על מיתוג חברות – צבע, נוכחות והתמדה

רוב החברות בהתלבטות מתמדת – איך להחדיר לתודעה, לשמר ולפתח את המותג שלהן, כך שתהיה העדפה ברורה למותג שלהם אצל קהל הלקוחות הפוטנציאלים. לצערי, ראיתי לא מעט מקרים בהם מיתוג החברות והמותגים ״מזגזג״ ומשתנה חדשות לבקרים לפי ״מצב הרוח״ ושינוי כח האדם בתפקידי מפתח בחברות. זו טעות נפוצה שלצערי חוזרת על עצמה ביותר מדי מקרים.

הפעם, אשתף במחשבותיי ובמילותיי על מיתוג חברות וחיזוק מותגים באמצעות 3 כלים פשוטים ונגישים:

  1. מיתוג חברות באמצעות בולטות בצבע

לצבע יש משמעות רגשית ופסיכולוגית. אנחנו קובעים דעה ועמדה באופן אינטואיטיבי ומיידי מבלי צורך לעצור ולחשוב. לדוגמה, אני יודעת שאצל רובינו המכריע, אדום הוא צבע ממריץ, מעורר, מגרה תאבון ואפילו משדר סכנה. כחול, לעומת זאת, הוא צבע שמעורר תחושת ביטחון, אמינות ושלווה.

אם נבחן מיתוג חברות שונות נראה שרוב החברות העוסקות בפיננסים (בנקים, ביטוח, הלוואות, השקעות) שילבו באופן משמעותי את הצבע הכחול במיתוג שלהן, כדי להעביר תחושת ביטחון ויציבות למתבונן. לעומתן, רשתות מזון מהיר ישלבו את הצבע האדום במיתוג שלהן כדי לשדר בהילות ומהירות והגברת תאבון.

המלצתי, בחנו את המותג שלכם ואת הערכים המובילים שלו ובחרו צבע מוביל, שיעביר את הערכים הללו וילווה את השפה הגרפית של המותג שלכם. טבלה רחבה על הצבעים ומשמעותן הפסיכולוגית תמצאו במאמר שלי ״מה בין פולנייה למיתוג רב-חושי״.

בחרו צבע מוביל או שילוב של 2 צבעים והעזו לאמץ אותו באמת, כדי שתהיו מזוהים איתו.

דוגמאות:
מקדונלד'ס – צהוב
בנק לאומי – כחול ותכלת
דיסקונט – ירוק
סלקום – סגול
יופלה – אדום
בזק – כחול

  1. מיתוג חברות באמצעות נוכחות

כולנו אנשים עסוקים, גם הלקוחות שלנו. יותר מזה, אנחנו, או המותג שלנו, לא מעניינים את לקוח הקצה. את האדם הסביר מעניינים בעיקר החיים הפרטיים שלו או ״מה יוצא לו מזה״. כלומר, הלקוח הפוטנציאלי לא משקיע זמן ומחשבה להבין מה המסרים שמנסים להעביר לו באמצעות מיתוג ופרסום של מותגים וחברות שונות, הוא פשוט חי את חייו ומנהל את ענייניו. אבל… אם הלקוח יראה את המותג שלנו, את הפרסומים והמסרים שלנו מספיק פעמים (9 פעמים לאדם בממוצע) – נצליח להיכנס לתודעה שלו.

כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים להיות נוכחים ובצורה אחידה, על פי שפת המותג בכל מקום אפשרי. החל מניירת בסיסית של העסק, דרך מיתוג רכבים, רשתות חברתיות, אתר אינטרנט, מאמרים, פודקאסטים, פרסומים בדיגיטל ובפרינט, תערוכות, מתן חסות לאירועים רלוונטיים למותג וגם בלבוש ובשפה של אנשי השירות.

הנוכחות שלנו צריכה לחזק את הערכים שמובילים את המותג במקומות שהם יפגשו את הערכים שמובילים את הלקוחות האידאלים שלנו. רק כך יכולים להיווצר חיבור משמעותי ובולטות מתמשכת של המותג.

  1. מיתוג חברות באמצעות התמדה

את המסרים שלנו יש לפמפם שוב ושוב וגם ״עוד פעם״ ואז – שוב, כדי שניצור נוכחות קבועה ושוטפת. רק באמצעות התמדה נצליח להיכנס לתודעה של הלקוח וניצור אצלו העדפה למותג שלנו על פני מותגים אחרים. נוכחות קבועה ומתמשכת גם תתזכר אותו ותשמור את החיבור למותג רלוונטי, ריגשי ומועדף.

לסיכום – בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחר – העזו! היו בולטים בצבעוניות מזוהה ונכונה לכם, היו נוכחים בעקביות בכל מדיה אפשרית והתמידו. רק כך אפשר להיכנס לתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים המדוייקים, להתחבר דרך הערכים המשותפים וליצור העדפה אל המותג שלכם. והעדפה שווה יותר לקוחות, יותר הכנסות ואפשרות לצמוח להרוויח יותר!

אם אתם לא ממש בטוחים שהמותג שלכם משדר את המסר הנכון, שהמיתוג שלכם מדויק עבור קהל הלקוחות שלכם והגעתם לשלב של להשקיע כדי לעלות מדרגה משמעותית ולדייק את המותג – אני פה במרחק מייל או טלפון.