אביזרים לתערוכות וכנסים

הבנת שתערוכה מקצועית היא המקום הנכון לקידום המותג שלך, לחשיפה, להעמקת התודעה, לאיסוף לידים ואפילו להגדלת מכירות. מצוין!

נוצר קשר עם חברת ההפקה של התערוכה, נקבע מיקום הדוכן בתערוכה, הובנו תנאי התצוגה וסוכמו תנאי התשלום. ברכות, יצאת לדרך: תכנון מבנה הדוכן, בחירת צבע שטיח הריצוף, עיצוב ה״קירות״, החלטה האם יהיה שולחן וכסאות לטובת פגישות בזמן התערוכה או דלפק עמידה למענה מהיר לשאולות המתעניינים… כל אלו הן החלטות חשובות ובעלות השפעה על הבולטות של הדוכן שלך מבין הדוכנים השנים בתערוכה. החלטות שישפיעו על הבחירה של המבקר בתערוכה להיכנס או לא להיכנס לדוכן שלך. ומה עכשיו?

להכניס את המבקר לדוכן זה רק הצעד ראשון (וחשוב), אך להשאיר אותו מספיק זמן בדוכן, לעורר את הסקרנות שלו, לגרום לו להתעניין, לשאול שאלות, לקבוע פגישה וליצור קשר להמשך שיתוף פעולה עסקי – זה הצד השני של המטבע והחשוב הרבה יותר.

יצירת מערכת יחסים מתמשכת עם המבקר בתערוכה – איך עושים את זה?

כשמבקר בתערוכה עשה את הצעד הראשון (פיזית) ונכנס לדוכן שלך, כדאי לתת לו תחושה אמיתית שהוא רצוי, חשוב ומיוחד, רק כך יהיה לך סיכוי ליצור אתו מערכת יחסים עסקית ארוכת טווח. איך עושים את זה? כמו בכל מערכת יחסים אנושית – בתקשורת פיזית ורגשית אמיתית ובאותנטית.

ואלו ההמלצות שלי המבוססות על ליווי לקוחותיי בתערוכות מקצועיות, בארץ ובעולם מידי שנה.

לפני התערוכה:

  • הזמנה אישית – ערכו רשימה של לקוחות עבר, הווה ולקוחות פוטנציאלים ושלחו להם הזמנה אישית (פיזית או דיגיטלית) המציינת את נושא התערוכה הפעם, חידושים צפויים לתצוגה ולחשיפה, מיקום הדוכן ואת תקוותכם לראותם בתערוכה. במידת האפשר קבעו פגישות אישות מתוכננות בהרשמה מראש.
    את רשימת הלקוחות וה״פוטנציאלים״ כדאי לאסוף, לערוך ולהגדיל לאורך כל השנה. ניתן להיעזר בפלטפורמות חברתיות ועסקיות כמו לינקדאין ליצירת קשרים חדשים וחיזוק קשרים רופפים מהעבר.
  • פרסום – מעבר להזמנה אישית, כדאי להגדיל את מעגלי ההזמנה על ידי יצירת פרסומים דיגיטליים ברשתות חברתיות ומקצועיות (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם – בהתאם לקהלי היעד). במידת ההתאמה לתקציב ולקהל היעד, מומלץ ליצור גם פרסומים מסורתיים (מודעות בעיתונים כלליים או מקצועיים).

בזמן התערוכה:

  • פגישות אישיות – בזמן התערוכה יש לייעד איש צוות לטובת פגישות שמועדן נקבע מראש. יש להקפיד על עמידה בזמנים המתוכננים של הפגישות – כבדו את הזמן של המבקרים והם יכבדו אתכם.
    במידה וזמן הפגישה המתוכנן נגמר בטרם סיימתם לעבור על כל התכנים המתכוננים, קבעו פגישה עם המבקר לאחר התערוכה במקום ובמועד שיהיה נוח לשניכם.
  • עלון סיכום – יש להדפיס מבעוד מועד עלון / ברושור קצר המרכז את עיקרי החדשות והמסרים של התערוכה, כדי שהלקוח יוכל לעבור על העלון שלך לאחר התערוכה, לרענן את זכרונו לגבי המסרים וליצור אתך קשר להעמקת שיתוף הפעולה. את העלון יש לתת למבקר בתום הפגישה, על מנת לשמור אותו מרוכז בזמן השיחה אתך.
  • כרטיס ביקור – כדאי להצמיד לעלון / ברושור גם כרטיס ביקור, מאחר והעלון גדול ומסורבל יותר מאשר כרטיס ביקור. לאורך זמן, הסיכוי לשמירת הכרטיס גבוה משל שמירת עלון.
    שימוש בקוד QR לסריקה שיפנה להזנת פרטי הקשר שלך ישירות לטלפון הנייד של המשתמש – יקטין את הטרחה הנדרשת מהלקוח ויגדיל את הסיכוי לשמירת הפרטים שלך בטלפון הנייד שלו.
  • אביזרים פיזיים ודיגיטליים תומכים – בכל תערוכה יש שעות שהן עמוסות יותר מאחרות, שלא מאפשרות לך לתת יחס אישי לכל מבקר בדוכן. כדי להגביר את החשיפה של המותג והמסר שלך גם כאשר אין לך את האפשרות יחס אישי, מומלץ להגדיל את נקודות החשיפה והעניין למבקר בדוכן:
    דיגיטלי – להציב מסך המקרין סרטון קצר החוזר על עצמו בלופ עם המסרים העיקריים שחשוב לך להעביר למבקרים. יש לזכור שתערוכה היא מקום רועש ואין להסתמך על קריינות וסאונד של הסרטון. חובה ללוות את הסרטון בכתוביות בשפות הרלוונטיות.
    פיזי – מומלץ להציב רולאפ נייד בתוך הדוכן עם מסר קצר וברור. יתרון הניידות של הרולאפ יאפשר לכם להזיזו בתוך הדוכן בהתאם לצורך והצפיפות בדוכן.
  • נקודת הרשמה – איסוף לידים – זו המטרה העיקרית של רוב התערוכות. לכן, אני ממליצה ליצור עמדה בולטת ומזמינה את העוברים והשבים להירשם להמשך קשר: הרשמה לניוזלטר, ליצירת קשר טלפוני ו/או פגישה לאחר התערוכה. כדי לעודד את ההרשמה אפשר להציע הגרלה בין כל הנרשמים, לתת מתנה סמלית ממותגת לכל מי שנרשם, לכבד את העוברים ושבים בכוס שתיה / חטיף או כל דבר שיעודד אותם לעצור בדוכן ולהירשם.

לאחר התערוכה:

  • תודה אישית – כמו בהזמנה לפני התערוכה, יש לשלוח למבקרים בתערוכה תודה אישית על השתתפותם בתערוכה וביקור בדוכן. כדאי לנצל את התודה להזמנה לקביעת פגישה או הנעה לפעולה בשילוב עם קבלת הטבה כאות הוקרה על הביקור. ממליצה להימנע מהנעה לפעולה ישירה של מכירה, אלא אם התערוכה כולה הייתה סביב מכירות.

עדיין מבולבלים ולא בטוחים מה ההתנהלות הטובה ביותר עבור המותג שלכם, לא בטוחים אילו אביזרים נכונים לתערוכה שלכם? אפשר ליצור איתי קשר כאן ונעבוד על זה ביחד.