עיצוב-אריזות

עיצוב אריזות או עיצוב קופסאות

איזה עולם מבלבל! כל כך הרבה מושגים ולא תמיד ברור למה ״התכוון המשורר״… אז אני פה כדי לעשות קצת סדר ולשדך בין המושג לבין התוצר. במקרה הספציפי הזה בין הצורך שלך לבין המושגים עיצוב אריזות או עיצוב קופסאות.

רק השבוע קיבלתי שאלה דרך האתר מלקוחה בתחילת הדרך, וזו שאלתה כלשונה: ״רציתי לשאול האם העיצוב של האריזה למוצרים מתבצע ברמה הגרפית? ואני צריכה להעביר לבית דפוס או מפעל לייצור האריזות נכון?״
התשובה היא – כן, אבל…

כדי להסביר בהרחבה, אז נניח, רק לשם הדוגמה, שיש לך מוצר בפיתוח או אולי כבר מוצר קיים. ברור לך שכשהמוצר יהיה מוכן לשיווק, יהיה צורך לארוז אותו מכמה סיבות עיקריות:

  1. לשמור על המוצר – שלא יפגע באחסנה, בהצגה על המדף ובמשלוח למזמין
  2. חיזוק מסר תדמיתי ומיתוגי – שיעצים את איכויות המוצר ויצור חיבור רגשי
  3. רצון, צורך או רגולציה המחייבים מתן הסברים והנחיות לשימוש במוצר, רכיבים ואזהרות.

זה השלב לקבל החלטות – מה יהיה סוג האריזה (קרטון, פלסטיק, משולב או אחר) על פי צרכי התצוגה, האחסנה והמשלוח. במקביל, מה התכנים אותם יש רצון וצורך להעביר על גבי האריזה.
ועכשיו להבדלה בין המושגים:

עיצוב אריזות / עיצוב קופסאות – כשמדובר על סוג האריזה והצורה שלה, מדובר על תכנון מוצר או עיצוב קופסה או עיצוב אריזה. הקופסה היא מוצר בפני עצמו שיש לתכנן את הגודל של הקופסה בהתאמה למוצר אותו היא מכילה. לדוגמה, אם האריזה היא מקרטון, יש לתכנן כיצד האריזה תתקפל, אילו חלקים יודבקו ואילו יוחזקו באמצעות קיפול הקרטון בלבד. צורת הפתיחה, הקיפול וההדבקה – מכאן מעצב המוצר מתכנן את הפריסה של הקופסה.

את תכנון מבנה ופריסת האריזה לרוב מבצעים מעצבי מוצר המתמחים בקרטון. את השירות הזה לרוב ניתן לקבל דרך בית הדפוס אצלו מתכננים לייצר את האריזה. מומלץ ליצור קשר עם בתי דפוס ייעודיים ולבקש הצעת מחיר הכוללת תכנון פריסת קופסה ויצירת סכין (שטנץ) לחיתוך, קיפול והדבקת הקרטון.

עיצוב גרפי לאריזה – כשאנו מדברים על תכנים, אנחנו כבר נכנסים למיתוג ועיצוב גרפי לאריזות. העיצוב הגרפי הוא ״שם קוד״ לתהליך משמעותי של תכנון אסטרטגי של בניית תדמית, מיתוג המוצר, העברת מסרים ושילוב מידע הכרחי. עבודה זו מתבצעת על ידי מעצב גרפי המתמחה בעיצוב גרפי לאריזות מוצר על גבי פריסת הקופסה שהתקבלה ממעצב המוצר בבית הדפוס.

אם אין לך את הביטחון המלא שהמותג שלך משדר את המסר הנכון, שמיתוג ועיצוב האריזות שלך מדויק עבור קהל הלקוחות האידאלי שלך והגעת לשלב של השקעה כדי לעלות מדרגה משמעותית ולדייק את המותג – אני פה במרחק מייל או טלפון.