עיצוב אריזות

עיצוב אריזות שמוכרות יותר – מה יגרום ללקוח לקחת דוקא את המוצר שלך?

מה יגרום ללקוח להושיט יד ולקחת דוקא את המוצר שלך מהמדף?

עיצוב אריזות למוצרים משפיעה בצורה דרמטית על הנראות, הבולטות והמיצוב של המוצר, ועל היכולת שלו להפוך למותג. כדי שלקוח יעדיף מוצר אחד על פני מוצר אחר על המדף – משהו מתוך עיצוב האריזה צריך למשוך את תשומת ליבו. המשהו הזה יכול להיות עיצוב אריזה מיוחדת ולא שגרתית ביחס לעיצוב אריזות מוצרי המדף האחרים (תהליך משותף עם מעצב מוצר), עיצוב גרפי ייחודי לאריזה, צבעוניות מיוחדת ושונה מהמקובל בקטגוריה, אך בכל מקרה העיצוב הגרפי של האריזה צריך לתת מענה מלא עד כמה שניתן לשלוש שאלות היסוד:

1. מי קהל היעד של המוצר – לדוגמה, האם המוצר מוגדר פרימיום-יוקרתי או עממי (או כל דבר באמצע)

2. מה אנו רוצים לשדר ללקוח הפוטנציאלי דרך עיצוב אריזת המוצר – או מה הערך המוביל של המוצר (למשל, נוחות, יעילות, מהירות, אסטתיקה, טבעיות וכו')

3. למה שיקנו? מה הבידול והייחודיות של המוצר שלנו – או על איזה צורך / בעיה הוא נותן פתרון, שמוצרים אחרים לא נותנים פתרון, כמו שהמוצר שלנו נותן

כשיש לנו את התשובות לשלוש השאלות האלו, רק אז מתחילים בתהליך עיצוב אריזות למוצר. תהליך עיצוב שלוקח בחשבון את הבידול והמיצוב של המוצר, ייתן מענה מדוייק בצורה ובצבע, לטובת עיצוב אריזת מוצר, שתבלוט על המדף, תזכיר ללקוח את הכאב, תתן הצעה לפתרון ולמניעת הכאב – ובכך תגרום להעדפה של המוצר הזה על פני מוצרים אחרים בקטגוריה.

טיפים לבולטות האריזה על המדף:

היו ברורים בבחירת המסרים, הערכים והצבעים המובילים בעיצוב האריזות למוצרים שלכם והפכו אותם לאסטרטגיה שיווקית יום-יומית.

תקשרו את המוצר בדרך לא צפויה, כזו שתתן תחושה של מותג שהוא אישיות מיוחדת ולא "מוצר יבש".

הדגישו צבע שיש לו זיקה לתחום, או לחליפין – אנטי זיקה מוצהרת, השתדלו להשתמש בגוונים ברורים, כאלה שהלקוחות ידעים לקרוא להם בשם.

שתי דוגמאות לעיצוב אריזות למותג שהשתמש בכל האמצעים על מנת לבדל ולהתבלט בתחום על המדף התחרותי:

בשנת 2001 פרץ המותג יופלה של תנובה אל שוק היוגורטים עם פרי, בתהליך שנקרא 'המהפך האדום'. בתנובה לקחו את המותג מערך הבריאות, הנפוץ אצל המתחרים, והשרישו ערכים אחרים – של כיף, הנאה, שמחת חיים ונועזות. עיצוב האריזות בלט בצבע אדום בוהק, שהיה אנטיתזה לגווני הלבן והכחול, שהיו נהוגים אצל המתחרים. שמות הטעמים הפכו כל מוצר לפרסונה עצמאית, שגרמה לחיבור ריגשי אצל הלקוח כדוגמת אפרסק מאוהב, תות שובב, דובדבן אתלטי וכו'. גם בפרסום ובקידום המכירות שולבו ויזואלים יוצאי דופן ובלתי צפויים לקטגוריה כמו מלכת דרג-קווין, ילדה וכלב עם חיוך מוגדל ומוגזם ודוגמן עם לשון ארוכה במיוחד…

דוגמה נוספת היא תהליך המיתוג שעבר המותג "ניקול" של חוגלה. החל משנת 2006, ריכזו בחוגלה את כל מותגי המשנה, שהיו עד אותה עת, תחת מטריה אחת של "טיפוח המטבח", ויצרו חיבור אמוציונאלי אצל הצרכנים. החיבור הרגשי דיבר על ההבדלים בין נשים לגברים – הכל בצורה מחוייכת והומוריסטית. במסגרת המיתוג ערכו בניקול שינוי קיצוני, ובניגוד לנהוג בקטגוריה ה"נשית", עוצבו האריזות בצבעוניות דרמטית וגברית – שחור-לבן עם נגיעות צבע מעולמות התוכן המחוברים למטבח ולמוצר בחלק הלבן של האריזה. אי אפשר להתעלם מאריזות המוצרים שעל המדפים ולהבין בדיוק על איזה צורך עונה כל מוצר.

רוצה לשוחח איתי על הדרכים הנכונות ביותר עבור עיצוב אריזות המוצרים שלך? צור קשר ונשוחח.