מה המצב ומה המיצוב – בסיס מערכת היחסים בין מותג ללקוח

כשאני נפגשת עם לקוח, אני לא שואלת מה המצב, אלא ״מה המיצוב״.

שואלים מדוע? הכל קשור לשפת הלב, לחיבור בין המותג ללקוחות ושורת הרווח…

שפת הלב היא התקשורת האמיתית והעמוקה שבין בני אדם (וגם בין בני האדם למותגים שהם אוהבים), היא המסרים מעבר למילים, היא הרגשות והתחושות, היא הדעות והעמדות, היא האמת של כל אחד מהדוברים. שפת הלב נובעת ממעיין אהבה הטמון בבסיס כל אחד מאתנו, היא שופעת מהטוב והיא רוויה באופטימיות וברצון טוב להיטיב עם עצמנו ועם הסביבה.

שפת הלב היא הגורם האמיתי לצורת ההתנהגות שלנו כבני אדם והיא שקובעת את התנהגותנו הצרכנית. לעיתים פצעים ופגיעות מהעבר משבשים לנו את קו הראייה והנגישות הישירים לשפת הלב, אך היא תמיד שם, בבסיס. תמיד שואף האדם להיטיב עם עצמו, לשפר את חייו, להרגיש בעל משמעות ולאהוב את עצמו.

כששני אנשים (לרוב צעירים) נפגשים, לרוב עולה מיד השאלה ״מה המצב?״

הפירוש של מילוג (המילון העברי החופשי ברשת) הוא: מה המצב – שאלת נימוסין לבירור שלומם של האנשים שאותם פוגשים, מה נשמע? מה שלומך?

כשאני פוגשת בעלים של עסק או מותג אני שואלת ״מה המיצוב?״. מה המיצוב הקיים ומה המיצוב הרצוי…

מאחורי שאלת הנימוסים, ״מה המצב״, כמו מאחורי השאלה המקצועית שלי ״מה המיצוב״ מסתתרות הרבה שאלות ותהיות המצטמצמות לשתי מילים:

  • מה המצב / מצבך =

מה שלומך
איך אתה מרגיש
מה אתה חושב

ובהרחבה – אילו מחשבות ורגשות מלווים אותך, אילו אמונות וחלומות משפיעים, איזה דברים קרו לך לאחרונה שהשפיעו לך על החיים / התפישות / ההתנהגות שלך… על מה אתה חולם ולאן שואף.

  • מה המיצוב =

מה שלום העסק והמותג, מי הלקוחות ומה שלום הלקוחות שלך בימים אלו
איך אתה כבעל העסק והמותג מרגיש ואיך מרגישים הלקוחות לגבי המותג שלך
מה אתה חושב על העסק/המותג שלך ומה חושבים עליו הלקוחות שלך

ובהרחבה, ובדגש על הלקוחות הפוטנציאליים, מה הם חושבים על המותג שלך, מה הם מרגישים כלפיו, איזו דעה או עמדה יש להם, איזו תפישה ואמונה יש ללקוחות לגבי המותג… מה הרצון והחלום שלהם שהם רוצים ויכולים להגשים באמצעות המותג.

דיאלוג בין המותג ללקוח

אני מוצאת שתפקידי, בין השאר, הוא לנקות את הרעשים, הפחדים, החששות והפצעים ולהגיע אל שפת הלב של המותג (באמצעות מחקר עמוק של המותג והבעלים של העסק) ולהקשיב. להקשיב לשפה, למילים, לרגשות ולערכים בבסיס לב המותג ולספר את הסיפור הייחודי של המותג כדי להתחבר לשפת הלב של הצרכנים – הלקוחות האופטימליים. כדי לספר את הסיפור הייחודי של המותג וליצור מערכת יחסים חמה והדוקה בין הלקוחות והמותג.

כששפת לב אחת (של המותג) פוגשת שפת לב אחרת (לקוח) דרך סיפור המותג, דרך הערכים והרגשות שמעורר המותג – נוצר חיבור מיידי, דיאלוג רגשי וקשר מחייב למרחקים ארוכים.

כששפת הלב נחשפת, כאילו קורים קסמים. בעל העסק מתאהב מחדש בחזון שלו ובמותג. וכשפועלים מתוך אהבה, הנאה ותשוקה לעשייה – הכל יותר קל ומהיר. כל תהליכי השיווק, המכירה וההתנהלות היומיומית זורמים בקלות ובמהירות גבוהות יותר. הבעלים מחובר רגשית למותג, אוהב את העשייה ופתוח לחשיבה יצירתית ולצמיחה.

וזה מ-ד-ב-ק!

דיאלוג רגשי מחבר רווחי יותר

רגשות עמוקים של אהבה, הנאה, שמחה, יצירה, התחדשות והתרגשות מדבקים. לא נוכל להישאר עצובים ליד אדם שופע חיוכים ושמחה, נתקשה להישאר בחוסר מעש ליד אדם פעלתן ותוסס… כך גם הלקוחות הפוטנציאלים של המותג. הם לא יוכלו להישאר אדישים למותג ש״ינגן״ את שפת הלב שלהם ויציף את הסיפור ש״ייגע״ בהם ויצור מערכת יחסים ארוכת טווח מבוססת ערכי הלב.

אגב, את הרווחיות כבר הזכרתי? כי כשהמותג פועל בהלימה לשפת הלב – השיווק, המכירה והצמיחה העסקית מהירים יותר? כי בשפת העסקים מהר יותר ומדויק לקהל היעד = רווחי יותר!

רוצה ליצור דיאלוג ומערכת יחסים ממושכת ורווחית בין המותג שלך לבין הלקוחות האידאלים? מזמינה אותך ליצור איתי קשר כאן ולהתחיל את הדרך.